Uitzonderlijke grip en handling, voor high-performance sportauto's
Betere grip op natte en droge wegen
Nauwkeurige handling op hoge snelheid
Hoge weerstand tegen aquaplaning
Verbeterde rijcomfort
Betere grip op natte en droge wegen De SP Sport Maxx GT 600 biedt zeer goede grip op nat en droog wegdek om aan alle eisen van sportief rijden te voldoen. Er wordt silica gebruikt om de flexibiliteit op met regen bedekte oppervlakken te behouden. Koolstofdeeltjes in de rubbersamenstelling zorgen voor goede grip op nat wegdek, voor betere remprestaties en betere acceleratie.
Rijcomfort De Jointless Band-technologie van Dunlop zorgt ervoor dat de band bij hoge snelheden vormvast blijft, zodat u soepeler rijdt en maximale controle over het stuur hebt.
Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.
RunOnFlat. Dunlop Self Supporting Technology (DSST)Dankzij de RunOnFlat-technologie van Dunlop kunt u nog 80 km doorrijden na een lekke band. RunOnFlat-banden hebben verstevigde zijwanden, waardoor de band mobiel blijft na een volledig drukverlies.Veiligheidsinformatie. RunOnFlat-banden van Dunlop mogen alleen worden gemonteerd op auto's die zijn ontworpen voor run flat-banden en voorzien van een volledig functionerende bandenspanningscontrole, zoals bijvoorbeeld Dunlop WARNAIR. Een maximale afstand van 80 km en de maximale snelheid van 80 km/u mag niet worden overschreden. Raadpleeg de handleiding van uw auto aangezien het advies van de fabrikant per voertuig kan verschillen.
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.
Merk
Dunlop
Model
SP Sport Maxx GT600 DSROF
Dimension
285/35 ZR20 (100Y) NR1, runflat
Band breedte
285
Band Profiel
35
Construction type
ZR
Bandenmaat
20
Banden load index
100
Snelheidsindex
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Band vereist binnenband
M/C
Nee
*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.