We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
De beste prestaties, veiligheid en comfort voor de klant is de filosofie van onze duurzame banden.
Bandenprofielen
Aaneengesloten groeven De Ventus S1 evo3 is uitgerust met aaneengesloten groeven aan de buitenzijde om grip op nat wegdek te garanderen en aquaplaning bij gladheid te voorkomen; dit versterkt de prestaties op natte wegen en in bochten in de regen zonder dat dit ten koste gaat van de handling op droog wegdek.
Zeer stevige profielblokken op de buitenschouder van de band De buitenste blokken en schouders, waar zware belasting en contactdruk zijn geconcentreerd als gevolg van bochten, zijn uitgebreid. De maximale stuurkracht wordt gewaarborgd door de dubbele werking van de hybride Aramide versterkingsgordel, die het contactoppervlak met de weg onder alle omstandigheden verzekert; en de handling op droog wegdek is met 15% verbeterd.
Binnenzijde Het biedt u betere prestaties bij aquaplaning en bij het remmen op nat wegdek door het aantal binnenblokken te vergroten om de openingen voor een betere drainage te verzekeren.
Buitenzijde Het aantal buitenste blokken is geoptimaliseerd om de voor droge bochten vereiste stuurprestaties te waarborgen en het is ontworpen om bij te dragen aan de vermindering van het rolgeluid.
Bandenstructuur
Loopvlakmateriaal
Aqua Pine-compound bevat stoffen zoals hars uit coniferen en plantaardige olie die worden gemengd met geavanceerde materialen. Dit verhoogt de hardheid van het loopvlak en biedt uitstekende prestaties op natte wegen en stabiliteit.
Aramide hybride versterkte gordel
De bandsterkte is verhoogd om te kunnen reageren op een hoog niveau van initiële output en initiële acceleratie.
Gevouwen gordeltape
De duurzaamheid van de gordel is verbeterd.
Toepassing van de uiterst sterke stalen koordlagen
Door het gebruik van zeer sterke gordels die externe schokken perfect opvangen, is de duurzaamheid van de band en het rijcomfort verbeterd.
Dubbele laag vezelversteviging
Met de dubbele structuur van karkasvezelversteviger is de hardheid van de band structureel verzekerd.
Sterke naadloze hieldraad
Verbetert de uniformiteit en levensduur van de hiel, zelfs bij een hoge initiële acceleratie blijft de band altijd vast aan het wiel.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.