Een steeds lager brandstofverbruik en meer veiligheid op nat wegdek dankzij het gebruik van 100 % silica van de nieuwe generatie In 1992 lanceerde MICHELIN de eerste generatie banden voor een laag verbruik, de zogenoemde “groene banden”, dankzij de gedeeltelijke vervanging van koolstof door silica. De nieuwe generatie silica die wordt gebruikt voor de MICHELIN Energy Saver vervangt de koolstof bijna volledig. Meer veiligheid op nat wegdek, kilometer na kilometer dankzij de Durable Security Compound (DSC) De Durable Security Compound, het nieuwe bestanddeel in het loopvlak, bevat geen hoogaromatische olie (in overeenstemming met de Europese richtlijn die in januari 2010 van kracht is geworden). Dankzij de Durable Security Compound verbetert de remprestatie op nat wegdek, niet alleen bij nieuwe banden, maar ook bij halfsleetse banden. Om een efficiënt remgedrag te garanderen, stabiliseert de Durable Security Compound de stijfheid van het loopvlak gedurende de hele levensduur van de band (MICHELIN Patent). Een buitengewoon kilometerrendement dankzij het exclusieve mengprocédé van Michelin Met dit exclusieve procédé van MICHELIN kunnen alle bestanddelen van het loopvlak gelijktijdig worden gemengd tot een perfect homogeen rubbermengsel en worden moleculaire interacties tussen de verschillende ingrediënten mogelijk. De prestaties van het loopvlakrubber zijn immers erg afhankelijk van de kwaliteit van de moleculaire combinatie van de 14 ingrediënten waaruit het loopvlak bestaat (elastomeren, zwavel, antioxidant, silica, …). Zo worden de effecten van de 100 % silica en de DSC versterkt in vergelijking met andere procédés dan die van MICHELIN. Wettelijke vermeldingen (1) Schatting van de gemiddelde brandstofbesparing voor benzinevoertuigen met 4 Michelin ENERGYTM Saver banden, ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Rolweerstandtesten uitgevoerd door TÜV SÜD in 2009 in de 15 belangrijkste bandenafmetingen op de Europese markt (MICHELIN nummer 1 in 13 afmetingen en nummer 2 in 2 afmetingen) en op de gemiddelde levensduur van 4 MICHELIN-banden d.w.z. 45.000 km (interne studie). (2) Gemiddeld ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Testen DEKRA Test Center 2010 en 2011 in 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 H en 205/55 R 16 V, met banden die beschikbaar zijn op de markt. (3) Ten opzichte van zijn voorganger. Testen TÜV SÜD 2007 in 175/65R14 T, 195/65R15 H en 205/55R16 V.
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.
Michelin ENERGY SAVER tyre review
Gemiddelde uit 224 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
35.675.472
21.02.2016fromRazenberg gewoon tevreden
18.01.2016fromluc topbandje!!
19.12.2015fromMichiel Perfecte band als prio's zijn verbruik, levensduur, prijs en niet het uiterste op performance gebied gevraagd wordt.
14.11.2015fromMichel Rft band met stermarkering bmw
De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de
ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en
comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten,
reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een
sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu
moet zijn.
Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68
fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot:
van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5
ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest
bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.
Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance
Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het
concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds
samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We
volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport.
Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten.
Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen
Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange
levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.
Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij
het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the
Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om
gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast
bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van
daadwerkelijke bestuurders voldoen
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.