De Proxes T1-R is de opvolger van de Proxes T1-S in het ultra high-performance segement tot 300 km/u. Het vernieuwde V-vormige profiel met brede groeven en stabiele schouderconstructie zorgen voor een fenomenale handling op een natte- en droge ondergrond. De schouderblokken in het profiel hebben een preventieve werking tegen onregelmatige slijtage en reduceren de geluidsproduktie van de band.
Alle maten zijn uitgevoerd met een velgrandbeschermer. 'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek. Richting gebonden profiel design Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design. V-profiel Snelle en efficiënte waterafvoer. Stevige schouder rib Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage. Schuine schouderinkepingen Voorkomt onregelmatige slijtage.
'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound
Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek.
Richting gebonden profiel design
Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design.
V-profiel
Snelle en efficiënte waterafvoer.
Stevige schouder rib
Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage.
Schuine schouderinkepingen
Voorkomt onregelmatige slijtage.
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.
PROXES T1-R tyre review
Gemiddelde uit 3.970 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
15.146
02.10.2019vanBino De grip bij droog wegdek is werkelijk fenomenaal. Verbruik let ik eerlijk gezegd niet zo op en over slijtage kan ik nog niet heel veel zeggen. Geluid is prima in orde. Op nat zijn ze echter gewoon onder de maat. Het is duidelijk een performance band waar je bijvoorbeeld op een (droog) circuit of bochtige binnenwegen erg veel plezier aan beleefd. Ondanks dat ik een vrij zeldzame auto heb gebruik ik deze gewoon elke dag. In NL heb je vaak last van nattigheid en de goede grip op droge wegen weegt niet op tegen de slechte grip op natte wegen. Zelfs in de drie spin ik nog door als ik te veel gas geef. Hier hadden zelfs de 195 brede winterbandjes geen last van. Ik zal bij de aanschaf van een volgende band dus meer naar de allround eigenschappen kijken. Echter, heb je een hobby auto die enkel met mooi weer en evenementen buiten komt is dit een aanrader. Heb overigens gehoord dat ik in de winter waarschijnlijk nog meer lol kan beleven. Mijn garagist die dezelfde banden heeft gehad vertelde me dat deze banden in sneeuw werkelijk nul grip hebben.
19.06.2019vanErwin Geysen Bij het nemen van een slappe bocht tegen 50km/u maken de voorbanden wat lawaai.
26.01.2019vanJukema Als je een budgetband zoekt die goede grip bij normale temperaturen zoekt, dan heb je bingo.
Alleen bij regen en dampen wegen kun je beter uitkijken dan is de grip niet veel meer
02.01.2016vanTheo Verbeet ik heb de achterbanden vervangen en met de eerste rit een paar keer gestopt om te kijken of de wielen wel goed vastzaten.zo dweilde de auto over de weg!echt waar