De nieuwe Uniroyal AllSeasonExpert biedt u zowel de veiligheid en comfort, onafhankelijk van de weersomstandigheden. Het natte weer specialist beschikt over uitstekende rijeigenschappen in elk seizoen, zoals het aantal regenachtige dagen is verspreid over het hele jaar. Op hetzelfde moment, de Uniroyal AllSeasonExpert is veel veiliger dan een zomerband als het gaat om onderhandelingen over sneeuw.
Voor compacte voertuigen met kleinere motoren. De natweerspecialist onder de all-seasonbanden. Uniroyal staat dankzij ruim 45 ervaring voor optimale prestaties op nat wegdek. Veiligheid en comfort onder alle weersomstandigheden. Perfect geschikt voor bijvoorbeeld de Opel Meriva, Ford Ka en Hyundai ix20.
Technische gegevens:
Uitstekende hele-jaar-round prestaties
Goede tractie op natte of droge wegen
Veiligheid en comfort in alle weersomstandigheden
Prestatie hele jaar door
Kenmerk:
Geoptimaliseerde directionele patroon met gescheiden zomer-deel (schouder) en in de winter een deel (centrumgebied)
Geoptimaliseerde lamellen technologie in het centrale deel van het patroon
Prestatie:
Optimale veiligheid en comfort in alle weersomstandigheden
Hogere stijfheid
Verbeterde water en smeltende sneeuw uitsluiting en evenwichtig antwoord op de sturing op natte wegen
Verhoogde tractie van elke sectie patroon op sneeuw
Meer grijpranden en hoge flexibiliteit
Prestaties in de zomer Voordeel:
Betere overdracht van krachten, met name voor de behandeling in de bochten
minder kans op aquaplaning, uitstekende handling op nat wegdek
Verhoogde tractie op besneeuwde ondergrond
Voordeel:
Uitstekende grip en remvermogen op sneeuw
Uitstekende rijeigenschappen die ideaal zijn voor het rijden onder zomerse omstandigheden op droog en nat wegdek en tegelijkertijd ook het aanbieden van een perfecte grip en een groot lossend vermogen onder winterse omstandigheden
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.